SL-C 147 De la font de l'Alzina al Puig Castellar

Longitud: 7,8 km
Dificultat: Mitjana
Durada aprox. a peu: 2 h 15 min

AVÍS: Precaució, itinerari amb manca de senyalització, en fase de reposició. Recomanem utilitzar l'app d'itineraris.

Punt d'inici: aparcament del barri de les Oliveres (Santa Coloma de Gramenet).

Excursió que recorre el flanc de ponent del puig Castellar, la muntanya que corona el municipi de Santa Coloma de Gramenet. La major part de l'itinerari transcorre per una pista ampla, de trànsit fàcil, excepte la pujada al turó, que segueix el GR 92 i té una forta pendent. La part baixa del recorregut travessa les torrenteres que baixen del turó i transcorre per racons ombrívols i per zones de prat d'albellatge, en un contrast evident amb la forta urbanització i l'acumulació d'infraestructures a la llera del Besòs. En arribar al collet de la torre dels Frares, el camí s'enfila decididament i a mesura que guanyem alçada, s'amplien les vistes sobre el Vallès i les vessants orientals de la muntanya de Collserola. En arribar al poblat iber de Puig Castellar, la panoràmica s'obre també sobre el Barcelonès i el mar.

L'itinerari s'inicia a l'aparcament del barri de les Oliveres. Es troba al nord del barri del mateix nom, a Santa Coloma de Gramenet. S'hi arriba seguint la carretera de la Roca BV-5001 o avinguda de Francesc Macià. Després cal girar a la dreta per l'avinguda d'Anselm Riu, i la primera a l'esquerra fins a trobar l'aparcament.

Accés en transport públic: autobusos B20 i B27 des de la parada de metro de Santa Coloma (línia 1). Des d'allà, una pista forestal porta a la font de l'Alzina.