Els 3 monts 1. Montseny-Tagamanent

Longitud: 7,6 km
Dificultat: Alta
Durada aprox. a peu: 2 h 54 min

Els 3 monts és una travessa de gran bellesa que transcorre per un corredor verd format pels parcs naturals del Montseny, Sant Llorenç del Munt i l'Obac i de la Muntanya de Montserrat així com pels espais naturals protegits de Cingles de Bertí i de Gallifa.

Descripció

Aquesta és la primera de les sis etapes en que està dividida aquesta ruta, un recorregut sense dificultats tècniques, llarg i amb desnivell, recomanat per a persones habituades a les caminades llargues. La ruta discorre per corriols, camins, pistes i carreteres en bon estat i està senyalitzada amb les marques blanques i vermelles del GR 5 i amb les pròpies dels 3 monts.

Sortirem de la plaça del poble de Montseny en direcció NO per la carretera, fins el proper revolt on deixarem l’asfalt per continuar per un camí tot seguint les marques del GR 5. Passarem pel restaurant Can Besa, creuarem la Tordera pel pont de la Llavina i el camí va pujant passant per l’ermita de Sant Martí del Montseny, el Molí de l’Adrobau, el mas del Vilar de la Castanya fins arribar al pla de la Calma on haurem assolit els 1181 metres, la màxima altura de la ruta. Una pista ampla ens ajudarà a creuar aquest pla passant pel mas de l’Agustí, transformat en museu dedicat a mostrar com era la vida rural en aquesta zona del Montseny a mitjan segle XIX i més endavant pel mas de Bellver –restaurant i espai d’exposicions-. Del collet de Sant Martí surt el camí que puja fins el cim del Tagamanent (1056 m) coronat per l’església de Santa Maria. Per finalitzar la ruta, però, hem de seguir avall per un caminet fins al collet de la Creu de Can Coll i per pista arribarem al poble de Tagamanent.

Accés: Al poble del Montseny s'hi pot arribar amb cotxe per la BV-5301, que va de Sant Celoni a Balenyà. Amb transport públic, en autobús des de Sant Celoni (els dies laborables), població que compta amb una estació de tren (RENFE).