PR-C 200 Aiguafreda de Dalt

Dificultat: Mitjana
Durada aprox. a peu: 4 h 30 min

Punt d’inici: Punt d’Informació d’Aiguafreda

Aquest recorregut connecta alguns dels elements arquitectònics i arqueològics més rellevants del municipi d'Aiguafreda. No presenta gaire dificultat però s'ha de copsar la seva llargada a l'hora de planificar la sortida o bé escurçar-lo utilitzant el GR 2 com a drecera.

El recorregut arrenca al Punt d'Informació d'Aiguafreda, situat a 800 m de l'estació de tren de Sant Martí de Centelles, que podrem recórrer fàcilment seguint el traçat del GR 5 Sender dels Miradors.

Des del punt d'informació, l'itinerari circula pel carrer Avencó fins a la sortida del nucli, on podrem apropar-nos a veure l'ermita romànica de Sant Salvador (s. XII). El carrer desemboca en una pista planera i ample paral·lela a la riera de Picamena, que no abandonarem fins arribar a la cruïlla de la Casanova de Sant Miquel, on girarem a la dreta.

La pista ara puja suaument i ens porta al corriol d'accés a la capella romànica de Sant Miquel de Canyelles (S.XII) i a la barraca de Sant Miquel. Seguint la pista arribarem a Can Serra de l'Arca, una gran masia amb amples vistes sobre la vall de l'Avencó i punt de confluència amb el GR 2. A pocs metres agafarem un corriol que desemboca a la pista que ens conduirà fins al dolmen de Cruïlles, la font Fresca i l'església romànica de Sant Martí d'Aiguafreda de Dalt, que dona nom al sender.

Seguirem la pista que porta a la masia de l'Afrau i després agafarem el corriol que ens baixarà a la riera de Martinet, que creuarem pel gorg de la Sort. El sender ressegueix la riera i acaba a la font dels Enamorats, de nou al nucli d'Aiguafreda. Tornarem al punt d'inici creuant el nucli urbà per carrer de la carretera N-152a.