Ronda Codinenca

Longitud: 11,3 km
Dificultat: Baixa-Mitjana
Durada aprox. a peu: 3 h 10 min

Recorre les contrades situades al nord i nord-oest de Sant Feliu de Codines. S'endinsa pels boscos i camps que s'estenen pels vessants de la riera de Vallbona i torna a la població vorejant els cingles del Perer, amb una panoràmica del Vallès i les serres litorals.

Descripció

Itinerari circular sense dificultats tècniques, ideal per a tots els públics, senyalitzat amb indicadors verticals, banderoles i senyals de seguiment. En alguns trams aquest itinerari coincideix amb el recorregut llarg de la Ronda Codinenca.

El recorregut comença davant del Centre Cívic la Fonteta, a la plaça Josep Umbert Rosàs de Sant Feliu de Codines. Després de travessar la població i veure la imponent església de Sant Feliu i la fàbrica tèxtil Can Roqueta dissenyada per Gaudí, creuarem un bosc frondós per vorejar el camp de golf Can Bosc i la casa modernista Can Bosc dels Rufets convertida en restaurant. A l’altre banda de la carretera C-59 de Moià, seguim pel camí dels Horts que baixa seguint el torrent del mateix nom. Més endavant, remuntem la vessant oest de la serra de Sant Climent per passar per l’ermita de Sant Climent i anar direcció a la masia del Perer. A l’alçada de l’alzina de la Creu es travessa la pista d’accés a can Perer de Planes, es gira cap al sud, es remunta el torrent de la Bassella i, pel camí del Parallamps, vorejant els cingles del Perer i els faldars de les Vistes de Sant Feliu, s’arriba al Pi Solitari, des d’on es té accés al Cim de les Àligues, centre especialitzat en la cura i exhibició educativa d’aus rapinyaires. Ara, per la C-59 retornarem a Sant Feliu de Codines que es troba a un quilòmetre.

Accés: Sant Feliu de Codines es troba al peu de la C-59 que al nord comunica amb Moià i l’Eix Transversal o C-25 i, al sud amb Caldes de Montbui i Mollet del Vallès (on connecta amb les autopistes B-30 i C-33). Aquesta població està comunicada amb autobús per les línies Barcelona-Caldes-Moià-l'Estany-Santa Maria i Granollers (Ferrocarriles y Transportes, SA).