El Meridià Verd. Collformic-Cànoves

Longitud: 20,1 km
Dificultat: Mitjana
Durada aprox. a peu: 5 h 45 min

El Meridià Verd és una iniciativa per commemorar la mesura del meridià de París que va servir de base per a definir la unitat del metre. El meridià verd va des de Dunkerque, al mar del Nord, fins a la platja d'Ocata, al Masnou.

Descripció

El projecte català es distribueix en 11 etapes i uneix el Pirineu amb les platges del Maresme, a través d'un corredor molt ben conservat amb una successió de paisatges de gran interès natural. L'itinerari disposa de senyalització pròpia i es descriu de N a S contemplant conjuntament les modalitats a peu i en BTT.

De Collformic, al Montseny, fins a Cànoves, correspon a l’avant penúltima etapa. S’agafa una pista que surt a la dreta del restaurant que hi ha a Collformic i que remunta cap al SO seguint el GR 5. S’arriba a la carena, al pla de l'Ase Mort i es continua per la pista principal pujant i baixant pel pla de la Calma.

Durant l’itinerari, la major part de baixada i sense grans dificultats,  a no ser per la llargada, passarem per la Casanova de Vallforners,  on comença el descens fins a Cànoves. La pista, a voltes molt pedregosa, va fent marrades i en cas d'anar amb bicicleta cal parar atenció, ja que hi ha trams força tècnics. Uns 5 km abans d’arribar a Cànoves passarem per l’embassament de Vallforners on, a partir de la zona d’aparcament on hi ha el cadenat, la pista passa a ser asfaltada.

Accés: Amb cotxe, per Collformic passa la BV-5301 que va de Balenyà (C-17) a Sant Celoni (C-35 o AP-7). A Collformic s'hi pot arribar caminant des del Brull per un camí que discorre paral·lel a la carretera. El Brull disposa d’una línia d’autobús que el comunica amb Vic i poblacions properes.