El Meridià Verd. La Roca del Vallès-El Masnou

Longitud: 18,7 km
Dificultat: Mitjana-Alta
Durada aprox. a peu: 4 h 45 min

El Meridià Verd és una iniciativa per commemorar la mesura del meridià de París que va servir de base per a definir la unitat del metre. El meridià verd va des de Dunkerque, al mar del Nord, fins a la platja d'Ocata, al Masnou.

Descripció

El projecte català es distribueix en 11 etapes i uneix el Pirineu amb les platges del Maresme, a través d'un corredor molt ben conservat amb una successió de paisatges de gran interès natural. L'itinerari disposa de senyalització pròpia i es descriu de N a S contemplant conjuntament les modalitats a peu i en BTT.

Per realitzar l'última etapa del Meridià Verd sortirem del carrer Montseny de la Roca del Vallès per travessar el Parc de la Serralada Litoral abans d’arribar a les platges del Masnou. És un recorregut que discorre per corriols, camins, pistes i carreteres en bon estat.

Passarem per l'esquerra de l'ermita de Sant Bartomeu de Cabanyes, on prendrem una pista a l'esquerra (S) tot ascendint suaument. Passarem pel vessant E del turó de Céllecs i del puig Rodó, vorejant el turó d’en Pascual, punts més alts de la ruta. Més endavant trobarem el dolmen de la Roca d’en Toni i anirem a parar al collet de la Creu d’en Boquet, creuament de pistes amb un punt d’informació del Parc.

Seguirem per la pista ampla d’on ens desviarem per pujar fins l’ermita de Sant Mateu, indret molt concorregut per excursionistes; al davant la magnífica casa pairal de Can Riera, amb una hípica. Ja de baixada cap el turó d’en Baldiri, s’arriba a Teià pel camí del cementiri. Després de travessar la població i passar per sota l’autopista C-32, anirem a parar a la platja d’Ocata on un petit monument ens indica el final del Meridià Verd.

Accés: Amb cotxe, a la Roca del Vallès s'hi pot arribar per l’autopista AP-7 i també per la C1415c des de Granollers, o la BV-5001 des de Vilanova de la Roca. Amb transport públic, la Roca del Vallès disposa de línies d’autobús que la comuniquen amb Barcelona i les poblacions properes.