Camí de la Sal. De Súria a Manresa

Longitud: 23,3 km
Dificultat: Mitjana
Durada aprox. a peu: 5 h 45 min

Seguint el Cardener per un paisatge de turons i camps de conreu amb dos punts de notable interès a l’inici i final de la ruta: el Poble Vell de Súria i la monumentalitat de Manresa.

Descripció de la ruta

Itinerari basat en l'antic camí de transport de sal entre Cardona i Manresa. S'ha dividit en dues etapes per facilitar-ne el recorregut: la primera va de Cardona a Súria, la segona de Súria a Manresa. El recorregut es pot fer en un sol dia amb bicicleta tot terreny, malgrat que en alguns punts concrets caldrà baixar de la bicicleta.

Aquesta ruta està senyalitzada amb pals i banderoles pròpies complementades amb les marques blanques i vermelles del GR 3 i la variant GR 3.1.

El recorregut comença a la plaça de Sant Joan de Súria, on es troba l’estació d’autobusos i transcorre per camins i pistes amples en bon estat. Anem direcció sud i creuem el Cardener pel pont de Reguant. Per la carretera BV-3003 passarem pels Manxons (Callús) i més endavant quan estem de nou en una pista, a l’esquerra veurem un edifici amb deu tines, vestigi de l’antiga activitat vinícola del segle XIX; en aquest punt hi havia l’hostal de Can Mestret, parada dels traginers de la sal. Després de creuà de nou la BV-3008 entrem a Sant Joan de Vilatorrada d’on sortirem pel passeig del Riu per creuà el Cardener per un pont.

Passem per sota la C-55 i després de travessar una zona d’horts resseguim durant un tram la C-25 o Eix Transversal fins travessar-lo per un pont. Finalment arribarem a Manresa pel Parc de l’Agulla, amplia zona d’esbarjo al voltant d’un estany artificial que fa la funció de reserva d’aigua de la capital del Bages.

Accés: per la C-55 i amb transport públic amb la línia d’autobusos L0131 Barcelona-Solsona-la Farga de Moles.